Siirry sisältöön

Keravan kaupunki automatisoi ja digitalisoi maa-ainesten vastaanottoon liittyviä prosesseja. TK Recycling Oy:n toimittama palvelu mahdollistaa kattavat raportointimahdollisuudet sisäiseen käyttöön sekä ympäristöviranomaisille.

Kuva 1. Keravan kaupungin automatisoitu maa-ainesten vastaanottopaikka.

Palvelu takaa kustannustehokkaan, ympäristöystävällisen sekä ennen kaikkea eri osapuolia helpottavan ratkaisukokonaisuuden. Jatkossa muun muassa ajoneuvojen tunnistus, kuormien kuvaus sekä alueen kameravalvonta tapahtuu automatisoidun ratkaisumme avulla”, sanoo myyntijohtaja Harri Kousa TK Recyclingilta.

Tahtotilana Keravan kaupungilla oli ennen kaikkea automatisoida maa-ainesten vastaanottoprosessi niin, että kuormien punnitustulos saadaan automatisoidun vaa’an ansiosta suoraan sähköiseen järjestelmään. Sitä kautta tarvittavat kuormatiedot siirtyvät automaattisesti niin sisäisiin raportteihin kuin viranomaistahoillekin.

Kuva 2. Maa-ainesten vastaanottopaikan automatisoitu vaaka.

Myös ratkaisun tarjoama vastaanottopaikan etävalvontamahdollisuus oli tärkeässä roolissa päätöksenteossa sen säästäessä kaupungin henkilöstöresursseja. Jatkossa tarve vastaanottopaikan päivystävään henkilökuntaan pienenee etävalvonnan avulla”, kertoo Harri Kousa.

Vastaavia ratkaisukokonaisuuksiamme löytyy Keravan kaupungin lisäksi muun muassa Espoon kaupungilla, Staralla sekä Vantaan kaupungilla. Toiveena ja tahtotilana olisikin, että mahdollisimman moni lähialueen kaupunki/kunta saataisiin saman järjestelmän piiriin ja näin ollen muun muassa kuljetusliikkeillä ja kuljettajilla olisi yhdenmukainen toimintatapa ja -järjestelmä käytössään helpottamassa vastaanottoprosessia.

TK Recycling Oy Ab automatisoi erilaisten materiaalien ja maa-ainesten kierrätykseen liittyviä haasteita. Automatisoimme muun muassa logistiikkaa, vastaanottopaikkoja, laskutusta sekä raportointia.

Vaikka toimintamme on keskittynyt pääkaupunkiseutuun, pystymme tarjoamaan ratkaisuamme koko Suomen alueella.